Wow Bangkok: “there you are”

20 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Ik ging snipverkouden en met keelontsteking het vliegtuig in. Dat was dus een hele lange zit. Jammer, want echt genieten van je reis is er dan niet bij. Verstand op nul en snotlap bij de hand...

Op Bangkok aangekomen kwam Ed z’n reistas maar niet. Een soortgelijke reistas stond er nog wel. Had een of andere Franse dame zijn reistas meegenomen. Ze hebben haar kunnen bereiken en gelukkig kwam ze terug vanuit het hotel waar ze al was gearriveerd. Kostte ons 4 uur wachten op de luchthaven en ongeveer 5 km van het kastje naar de muur lopen.

De reis en de jetlag lieten hun sporen na, ook Ed werd snipverkouden wakker, ik nog zieker en beiden nul energie. Ben je eindelijk in Bangkok, lagen we de hele dag in bed :(

De geboekte fietstocht door Bangkok en varen door de khlongs hebben we moeten cancelen. Zo balen, want hier hadden we echt zo’n zin in, maar dit ging echt niet.

Tegen de avond heb ik me volgestopt met Ibuprofen, ik dacht “beter ziek naar Kao San Road, dan helemaal niet naar Kao San Road” ;) Wat een gekkenhuis, straatverkopers die eruitzien alsof ze regelrecht uit een Peruaans klederdracht museum zijn weggelopen, mannen die met laserpennen op je schijnen. Overal worden gebakken schorpioenen en andere insecten aangeboden, indiaanse mannen die je een maatpak proberen te verkopen. Geweldig. Wij hebben het aangedurfd om op straat een Pad Thai te bestellen, daarna een voetmassage genomen (3,86 voor een half uur) en zijn toen, na flink onderhandelen, met een tuk tuk naar de Patpong nachtmarkt gegaan.

Onze eerste tuk tuk rit was wel een gedenkwaardige. 20 minuten lang met een keleregang dwars door Bangkok. Levensgevaarlijk, maar wel leuk! De Patpong bleek meer te zijn dan alleen een night market. Al snel kwamen er mannen in dienst van gogo bars op ons af met een gelamineerd keuze menu: “Pussy blowing candle or pussy smokes cigarettes” Als je langs een gogo bar liep zag je de schaars geklede dames (of waren het wel dames?) dansen op een podium. We waren in het grootste red light district van Bangkok. Een dame in bikini, op veel te hoge hakken nodigde mij uit voor een stevige SM behandeling. Ik moest lachen en wees naar Ed, hij misschien? Ze klapte een keer extra hard met haar leren zweep en ze moest lachen. Helaas, ook Ed bedankte vriendelijk ;)

One night in Bangkok, we love it...

Na een slechte nacht, volgde een slechte dag. Moe, keelpijn en geen energie. Het ontbijt overgeslagen

en laat in de middag toch nog even eruit. Over de rivier door Bangkok gevaren, de Wat Arun tempel bekeken en blessed by a monnik. Zo bijzonder.

Om 21.00 bekaf in bed. Het kost wel veel energie zo op deze manier.

We besluiten onze reisplannen om te gooien en gaan eerst maar eens relaxen aan de kust in het Zuiden in plaats van spannende (en vermoeiende) dingen te gaan doen in de jungle van het Noorden.

Dus hup...binnenlandse vlucht, autootje en lekker bedje geboekt. Dadelijk dus vliegen.

1. Bea van Leeuwen:
    20 februari 2018
    wat een avontuur, zo jammer dat jullie ziek zijn ,
    eerst rust nemen en opknappen kijk uit naar het volgende verhaal.
  2. Hans Drescher:
    20 februari 2018
    Eduard je had best die dame devzweep erop laten leggen, dan leer je ook eens de klappen van de Thaise zweep kennen👹. Ze drijft dan die verkoudheid zo uit je donder en heb je tegelijk een heftige Thaise massage. Gemiste kans Ed😨, wellicht iets vlak voor de thuisreis?🤣
  3. José:
    20 februari 2018
    Oh balen die virus... Flink lepels sambal erbij een beste remedie. Rust/ziek goed uit aan het strand en dan op avontuur!!! 😘
  4. Eduard:
    20 februari 2018
    @Hans, dacht het dus even van niet😈🤪
  5. Yana:
    20 februari 2018
    Hahaha red district van Bangkok!!!
    Super goede keuze om de planning om te gooien. Heel veel plezier in Krabi!
  6. Paul en Angela:
    20 februari 2018
    Ohoh, wat balen dat jullie net nu ziek zijn! Gauw beter worden en dan terug naar de jungle in het Noorden?? Probeer in ieder geval ook te genieten van de kust. Xxx
  7. Evelien:
    21 februari 2018
    Denk je alles goed gepland te hebben ....gooit een microscopisch klein virus roet in het eten. Gelukkig zijn jullie flexibel. Rust uit, herstel en dat avontuur komt echt wel! 😚
  8. Nicole:
    21 februari 2018
    Goed plan om de reis om te gooien...fijn dat jullie de reis zo flexibel hebben gepland dat dit ook kan. Nu lekker relaxen aan de kust en weer herstellen...en dan...op naar het avontuur in het Noorden! Geniet ervan😘