Van Canopy-walk naar Orang Asli village en Rapid Shooting in de jungle..

12 juni 2017 - Tioman, Maleisië

Ed is vanmorgen vroeg vertrokken om de Canopy te gaan lopen. Een van de langste van Maleisië met wel 500 meter bruggen, die aan touwen boven het oerwoud hangen. Hoog en droog over hele smalle wiebelige touwbruggen met een plankje in het midden.  Wachten tot je voorganger minstens 10 meter van je vandaan is, dan pas meehobbelen over een stuiterende brug soms 50 meter boven moeder aarde. Bomen die dan nog steeds boven je uit torenen. Uitzicht over planten met megabladeren en de ruggen van je voorgangers.  Aan het eind van alle bruggen ga je ineens de diepte in als het plankje verandert in een ladder. Het geeft bij de voorgangers schrik en lol.

En dan mogen we op bezoek in een Orang Asli village! Ik vind dat geweldig! We gaan met de Rapid Shooting boat. In een houten bootje gaan we door 7 stroomversnellingen. Bij elke versnelling worden we door en door nat omdat de boot enorm wiebelt en hard vaart. Hilarisch en superspannend, we gaan steeds net niet om. Achterin zit de waterlozer, die blijft water uit de boot scheppen...

Drijfnat arriveren we bij de Village!

Daar wonen the original people, jungle people en zo zien ze er ook uit. Ze wonen in hutjes, hebben geen elektriciteit en leven van de jacht. Ze jagen met een blaaspijp en leren ons vandaag hoe dat moet. Ik schiet raak!Ook laten ze zien hoe je vuur maakt. Heel bijzonder om hier te mogen zijn. De vrouwen en kinderen zijn wat verlegen, maar wij hebben koekjes meegenomen. Dat maakt het contact wat gemakkelijker. Na ons bezoek duiken we bij het dorp met kleren en al de rivier in...we worden op de terugweg toch weer zeiknat.

Taman Negara is echt een must do als je in Maleisie bent. Prachtig!

Helaas, na 3 geweldige dagen moeten we de terugweg alweer regelen. Het stroomt van de regen en het onweert deze ochtend dus we bedanken voor de longtailboot, hadden al een ticket maar dit is te erg. We regelen een busje. Blij als we onze auto weer kunnen ophalen, dat semi backpacken is soms zwaar vermoeiend.

Tot later x

Ed en Rita

1. Bea van Leeuwen:
    12 juni 2017
    tjonge jonge wat is dat afzien.
    Ben benieuwd wat jullie het allerleukste vonden en wat jullie het meest erge vonden van deze wel heel bijzondere vakantie,als je thuis comfortabel op je eigen bank de foto's gaat bekijken..
    super.
    Ma xx