Daar komen de Russen...

27 december 2018 - Ko Lanta District, Thailand

En dan sta je bij de tussenlanding opeens in Moskou. Russen blijken snauwerig, onvriendelijk maar zeer fotogeniek. Achter de balie zit een vrouw die zo lijkt te zijn weggelopen uit een slechte B-film. Een te hoog BMI in een te strak Russisch uniform, zeer strak gekapte, pikzwart geverfde haren, de wenkbrauwen volledig weggeschoren en van schrik weer terug getekend...Helaas, fotograferen mag niet...Het sneeuwt in Moskou, we hebben fors vertraging omdat het vliegtuig is bevroren. Needs to be “de-iced”

Eenmaal in Thailand geland zien we eindeloos veel koffers langs schuiven, allen willen ze terug te keren naar hun eigenaar...behalve de onze! Reikhalzend kijk ik in het keelgat van de lopende band, die uiteindelijk verdacht leeg blijft! Thai’s meneertje zonder tanden lacht naar me en zegt: “not come, stay’s in Moscow!”

Wat???!!!

“Sorry, what did you say?” En inderdaad, door het slechte weer zijn er 100 koffers achtergebleven in Rusland!

We vullen eindeloos veel papieren in en ze zeggen dat ze alles komen brengen op het eiland waar we na morgen heengaan. Yeah right...dat is uren rijden en 5 uur varen bij het vliegveld vandaan en ze zijn 100 koffers kwijt.

Maar er zit niks anders op. We hebben geen bagage! Het kan me op dat moment eigenlijk geen barst schelen, ik wil naar m’n kind! Ondertussen staat die al 3 uur op ons te wachten, met buikpijn want ze moest plassen. Opeens hoor ik een hoop gegil en hoor Bart roepen: “daar staat ze!”

Wat een prachtig moment, ze vliegt dwars door de verboden schuifdeuren naar binnen, de beveiligers genieten even glimlachend met ons mee van dit mega knuffel moment en begeleiden ons vriendelijk naar buiten...nice!

Wat heerlijk om elkaar weer te zien!

In het hotel realiseer ik me dat ik mega baal van de bagage...Daar sta ik dan met mijn relaxte yoga mindset over onthechten van spullen, loslaten van onnuttige gedachten en accepteren wat er op je pad komt. Ik wil mijn bagege! Nu! We hebben alleen winterkleding aan en het is hier 30 graden...ik zucht maar eens diep, neem een douche rn trek mijn winterkloffie weer aan. Het geeft hilarische momenten.

“Ik ga me ff omkleden” Wat zal ik aantrekken?

“hou je dat aan?”

“Zullen we gaan zwemmen?” Da’s goed, naakt?

Het wordt dus kiezen tussen of zwemmen of een zeiknatte bh onder mijn (winter) kleding. Jurk scoren lukt, badpak niet. Yoga class in alleen een jurk is overigens ook geen succes...

Bart loopt op blote voeten want een gemiddelde Thai heeft geen maat 46, Ed heeft inmiddels een acceptabele maat XL... in Europa. Daarvoor moet je hier 2 shirts aan elkaar knopen..

Thai’s meisje van Oasis Yoga park (wat een superplek trouwens hier) helpt ons en belt wel 10x naar Aeroflot. Lijnen overbezet, verkeerde telefoonnummers, We weten niet hoe ze het hebben gefixed, maar als we ‘s avonds laat bij het huisje komen zien, we tot onze stomme verbazing opeens onze bagage voor het huisje staan!

Happy- happy-happy...😊

Merry Christmas and Happy everything 🌲

1. Bea van Leeuwen:
    27 december 2018
    wat een geweldig reis verslag.gelukkig kwam het allemaal nog goed.

Het wordt tijd dat je een boek gaat schrijven.
  2. Marianne:
    27 december 2018
    Ha ha ,nog wat yoga lesjes te gaan ....