Verrekte k*t apen en bedek je knietjes

3 juni 2017 - Banding Island, Maleisië

Maleisië is een fascinerende bestemming. Chaotische steden, verlaten stranden, prachtige bounty eilanden, sfeervolle koloniale stadjes, grotten, theevelden en junglestammen: dit land lijkt het allemaal te hebben. Het verschil tussen arm en rijk is groot en pijnlijk zichtbaar. Toch lijken de mensen hier allemaal op hun eigen manier wel gelukkig.

Perhentian Islands

Na het drukke, hectische en intense Kuala Lumpur is onze volgende bestemming Perhentian Besar,  een bounty eiland met groenblauwe heldere zee, 1 van de weinige eilanden waar je zo kan snorkelen als je de zee inloopt. De vissen zwemmen letterlijk om je heen, knabbelen aan je voeten en zwemmen voor je duikbril. "Ga weg vis, ik zie niks..." We hebben Bart zijn onderwatercamera mogen lenen. Het is nog een kunst om goede foto's te maken, maar na even oefenen lukt het aardig! Dat werd dus gekke selfies maken in de zee met onze duikbrillen op, da's weer eens wat anders dan onze eigen vertrouwde camera's op het droge.
Die hebben we overigens niet bij ons. Echt waar niet! Deze 2 fotografen zijn zonder camera's en zonder lenzen op reis. Voelt soms heel kaal, maar we hadden geen zin in het gesjouw. Dus...wil je weten wat we hebben gezien, go for yourself ;)

Gister hoorden we opeens gebonk op ons huisje. Het dak heeft blikken platen dus we schrokken enorm van het kabaal. Het bleken gewoon apen te zijn die vanuit de bomen op de huisjes springen. Schattig om te zien, maar als je 's nachts lekker ligt te slapen mikken ze afgekloven mango pitten op je dak en daarna lachen ze je uit...;)
Voor ons huisje staat een boom met Jackfruit. Tropischer kan het haast niet hè! Het is hier overdag heet, maar de ochtenden en de avonden zijn heerlijk. We staan dus steeds heel vroeg op. We waren al heel snel gewend aan de nieuwe tijd, het is hier 6 uur later. Ed zei dat hij absoluut geen jetlag had, hmmmm vreemd maar het kan. Tot ie wakker werd, zag dat ik ook wakker was en zei: "goeiemorgen schat"
Ehm...ti's  2 uur 's nachts...haha

Er zijn hier prachtige stranden, vandaag hebben bij het snorkelen 2 zeeschildpadden gespot! Zo bijzonder. Helaas voor Bart, we zwommen zonder camera :(
Verder smeren smeren smeren en dan toch nog verbranden!

Vandaag gevlucht voor de Maleisische Chinezen die in steeds grotere getale naar het eiland lijken te komen, we werden er gek van, en dus met de watertaxi (klein speedbootje) lekker gaan lunchen op het backpackers eiland aan de overkant. Lekker decadent om je steeds af te laten zetten met een bootje, maar zo werkt het hier nu eenmaal...
Na een paar dagen op deze fantastische plek nemen we de speedboot terug. We hebben een auto gehuurd in Kota Bahru waar ik aankwam in korte broek (het is 35 graden) Dat was niet geheel handig in deze zwaar religieuze stad. Het is ook nog Ramadan. De sfeer was dan ook niet ok. Snel omgekleed en boodschappen gaan doen in een mega winkelcentrum. Ik was de enige blanke en ongesluierde vrouw. We waren een bezienswaardigheid. Mensen bleven kijken en zich omdraaien. En over het algemeen heel vriendelijk...

We overnachten heel duur in Belum Rainforest Resort. Midden in de jungle op eiland Pulau Bandung. We varen om het eiland heen met een klein bootje, samen net Eddy, onze gids. Hij wil als eerste weten hoe oud we zijn ;) Afhankelijk van de hardheid van de bedden, blijven we of gaan we weer verder...;)